A felújítás tárgya valódi legenda a női viselet egyik meghatározó ikonikus időmérője, egy Catrier Santos luxuskaróra. Az 1990-es években gyártott órát senki nem szervizelte még, így sajnos járásképtelen. Az ékszerórák világában funkciója abban nyilvánul meg, hogy elkápráztassa viselőjét és annak környezetét. Javítása jó alkalom az időmérő teljes bemutatására.
A repülés úttörői abban az időben sorra állították fel a rekordokat, melynek mindegyike nagy eseménynek számított a maga korában. A meghívott vendégek között előfordultak elnökök, diplomaták, mérnökök és természetesen órakészítők is. Nem volt nehéz észrevenni, hogy a korai pilóták a zsebükhöz kapkodtak, ha a pontos idő szeretnék leolvasni, így világossá vált, hogy forradalmian új óratípusra van szükség. 1904-ben Louis Cartier fejében fogant meg a gondolat egy pilótaóra létrehozásában, amelyet Alberto Santos Dumont meg is rendelt tőle, így született meg az azóta is híres modell – a Cartier Santos. A design azóta is hódít, fura módon a hölgyeknek szánt kreációja népszerűbb, mint az eredeti férfi típus.
A modell meghatározta a divatot, formavilága összetéveszthetetlen, viselete a páratlan gazdagság és elegancia szimbólumává vált.
Sikeres formavilága visszaköszön a Cartier ékszerek kínálatában is, az óra látványvilágát meghatározó üvegráma kerete medálként felbukkan az nívós ékszerház kollekciójában is.
A modell meghatározza a divat diktálta lehetőségeket, megteremtette a mai értelemben vett design irányvonalát. Szinte tükörképe a mai modern luxus női órák térhódításának.
Az első 1904-ben Alberto Santos Dumond részére készített prototípus meghatározta a mai órák formáját. Nem csak a pilótaórák hanem a karóra fogalmát is beemelte a köztudatba. A koronába foglalt zafir elengedhetetlen része volt már akkor is a modellnek.
A kései Viktoriánus korszak ipari design kreációja visszaköszön sok hasonló, korabeli modellen. A gépelemek széleskörű elterjedése megihlette a kortárs tervezők fantáziáját is, stíluselemként való alkalmazása a Titanic vízre bocsájtásával tetőzött. A kajütablak formájú üvegráma és a csavarfejet mintázó felhúzókorona is itt kapott értelmet, mely máig elkíséri az óra megjelenését.
Az óra a hallhatatlanság szimbóluma, talán a legrégebben tervezett design, mely formája 1904-óta változatlan. Erről a márka korabeli plakátja is tanúskodik.
A Cartier ezen modelljét korábban pilótáknak tervezte, így nehezen nevezhető női órának. Ezek ismeretében kissé fura, hogy a nők számára készített Santos karóra a márka egyik legsikeresebb időmérője.
Cartier és a repülés azóta is szorosan kötődik egymáshoz, de például a marrakeshi pasa részére készített órájuk első volt a vízmentes karórák körében. Kevesen büszkélkedhetnek ilyen dupla rekorddal.
Mint minden luxustermék esetén, itt is kísérőjelenség a másolatok áradata. Sokszor még tehetős személyek is tudatosan választanak olcsó hamisítvány, de ebben az esetben valódi, hamisítatlan példány képe vetül vissza, így javítása órás etikai szempontból sem okoz gondot.
A ruházati termékek és a divat világában sem ismeretlen a Cartier név, számos darabon köszön vissza a tipikus ízlésvilág. Táskák, övek, cipők és egyéb kiegészítők hordozzák magunkon a cég ismertetőjegyeit, mely a luxuskategória kísérőjeként méltó kiegészítője a Cartier óráknak, ékszereknek.
Az óra mérete és leolvashatósága ideális, viselete kényelmes, ergonomikus kialakítása szinte minden női kézen jól mutat. A tok anyaga 316L lajtromszámú, szinte implantátum minőségű acél, amely antiallergén és rozsdamentes.
A márka lefedi a teljes luxus szegmenst, jelen van a illatszerek világában is, a kiforrt designelemekhez választható prémiumkategóriás parfüm is. A gondosan válogatott illatanyagokból összeállított kollekcióhoz stílusos formavilág is tartozik, amelyek a Cartier órák és ékszerek elengedhetetlen kísérője.
A felhúzókorona közepén egy természetes zafírkő nyugszik, mely minden Cartier Santos óra sajátja, csiszolata meghatározza a márka imázsát.
A Cartier modelljei a szigorú etikett rendszabályai mellet a lezser elegancia nagykövetévé is vált, amikor Diana hercegnő divattrendje a hétköznapok viseletébe emelte a modellt. A hercegnő humanitárius nagykövetként ezzel a modellkreációval bejárta az egész világot.
A kő színe minden modellben azonos, tömege majd két karát lapolása tipikus Cartier csiszolás, mely minden hasonló ékszerkollekcióban visszaköszön. A kő törékeny, ezért védi ilyen nagyméretű toknyúlvány.
Az óra szervizelése kimaradt, még soha senki sem szedte szét, így én vagyok az első, aki az egyébként 5-7 évenként esedékes szervizt megejti, Akkor lássunk neki.
Az óra fém szíját a csatt zár első bekötésénél bontom szét, hogy hozzáférjek a hátlap csavarjaihoz. A kibontott csatt utána már széthajtható, így megkezdhetem az óra szervizelését.
A kiegyenesített fémszíj már nem akadályozza a hátlaphoz való hozzáférést. Magát a hátlapot nyolc darab csavar rögzíti, így tömítése vízmentes, ezek kihajtása után levehető a helyéről.
A hátlap levétele után láthatóvá válik a szerkezet, mely egy ETA werk, amit a Cartier számára módosítottak, valószínűleg azt is inkább optikai szinten. A megbízható óramű jó választás, hisz kiforrt, letisztult darab, sok modellben alkalmazzák. Ékszerórák esetén a szerkezet sok esetben háttérbe szorul, hisz a hölgyeket nem ez érdekli, hanem a divatos külső, így sokszor igen silány óraművek bukkannak fel méregdrága órákban.
A Cartier korai modelljeibe még nem köszönt vissza saját fejlesztésű szerkezet, de mindig az aktuális sikermodellt favorizálva kápráztatta el a vásárlók szívét. A javítás tárgyát képező órában a 2000-es évektől ez a típusú szerkezetet már nem került beépítésre, helyébe a képen látható az ETA 2892/A2 werk ketyegett, mely abban az időben nagy újításnak számított.
A felhúzókoronába foglalt féldrágakő természetes eredetű burmai zafír, amelyet kimondottan a Cartier ékszerház számára szereznek be. A kő eredeti színe sárgászöld, amit egy különleges hőkezelési eljárással visznek át királykék árnyalatra. A színváltoztató hőkezelés bevett ékszeripari eljárás, még Top Wesselton gyémántoknál is alkalmazzák, nem számít csalásnak, csak fel kell tüntetni a kő certifikációján.
A burmai zafír felbukkan a Cartier saját tervezésű, limitált példányszámú ékszerkreációiban is. A Cartier Biennale Panther gyűrűben a foglalt kő is ugyan innen származik.
A felhúzókoronában található zafírkőért nem kellet messzire menni a Cartier-nek, hisz saját ékszerháza már az 1800-as évek végétől foglalkozik drágakövek forgalmazásával. Nívós darabjai sok híres hölgy szívét rabolta el, uralkodók feleségei viselték előszeretettel, köztük Diana hercegnő, Margaret Thatcer és a teljes Angol és monacói uralkodóház.
A felhúzókorona egyben ékszerfoglalat, designelem és óraalkatrész is, hisz ennek segítségével lehet a mutatókat állítani és kézzel felhúzni az órát. A multifunkcionális külső meghatározza a modell arcát is.
Az óra tokja arany és acél kombinációja, kialakítása rendkívül igényes. Az alapfém 316-lajstromszámú acél, mely antiallergén és rozsdamentes, erre vannak csavarokkal felszerelve az arany kiegészítő elemek.
Az óra szerkezete kiszerelve. A tört fehér számlap porcelánhatású, de festett. Sérülés nem látható rajta, nem áztatták be és össze sem karcolták. Az utóbbi oka abban kereshető, hogy én szedtem szét először, így vigyázni kell rá, nehogy nyomot hagyjak rajta.
A mutatók anyaga kékített acél, a számlap pedig tört fehér árnyalatú festést kapott, így mindkét elemre vigyázni kell. A levételhez számlappalástot használok alátétnek, így a mutatók eltávolításához szükséges szerszám nem hagyhat nyomot a felületen.
A mutatók levétele nyom nélkül sikerült, a számlap is sértetlen maradt, ezen technika bevált a sérülékeny mutatók levételekor.
A számlap rajzolata rendkívül igényes, letisztult és gyönyörű. Oldalnyúlványai pontosan illeszkednek a tok kivágásaiba.
A számlap rögzítése tipikusan ETA konstrukció, amely egy íves kar kihajtásán alapszik. A számlap lábát ezen alkatrész rögzíti, eltolása után levehető a helyéről.
A számlap anyaga ezüst, lábai épek és egészek. Kialakítása tipikus, kivitele rendkívül igényes.
A Cartier számlapja autentikus, formavilága az 1900-as évek elejét testesíti meg, a legelső Santos Dumont részére tervezett modellen is ez a rajzolat köszönt vissza.
Mint minden prémiummárka, a Cartier sem mentes a másolatok dömpingjétől, sokan hamisítják, hisz rengetegen keresik a modellt. A Cartier sajátos megoldással állt elő, ami feladja a leckét a hamisítóknak. A számlapon festett római tízes szám egyik szára betűkből van kirakva, lupé segítségével kiolvasható a Cartier felirat.
A szerkezet egy szépen dekorált ETA 28,, óramű, mely az 1990-évek elején még modern konstrukciónak számított, a szerkezetgyártó palettáján kizárólag a svájci márkák aktuális modelljeibe építették be. Gyöngyözött felülete igényességet tükröz, a rotoron olvasható felirat a márka arculatát testesíti meg.
A központi magcsavar kihajtása után levehető maga a rotor, mely az óra viselése közben ide-oda mozogva felhúzza a szerkezetet. A mozgás könnyedségét egy kisméretű golyóscsapágy biztosítja.
A felső csapágylemez illesztőcsapjain helyezkedik el az automata felhúzószerkezet. A modulszerű alkatrészt két csavar rögzíti, kihajtása után leemelhető a helyéről.
Az automatikus felhúzószerkezet lényege abban rejlik, hogy egy központi rotor a kéz mozgásától folyamatosan ide-oda leng, Szabad mozgását egy golyóscsapágy biztosítja, eközben a kapcsolódó kerékrendszer segítségével felhúzza az órát. Napi rendszeres hordás esetén az óra folyamatosan működik.
Az alapszerkezet automatika nélkül. Az óra ebben a formájában is működőképes, korona segítségével felhúzható. Ebben az esetben az óra a végletekig el van szennyeződve, így nem működik, de remélhetőleg nincs nagy baj a háttérben.
A javítás első és legfontosabb teendője a rugóerő leeresztése. Sok javításra váró óra megállás előtt felhúzott állapotba kerül az órás műhelyébe, hisz tulajdonosa szinte minden esetben felhúzza, bízva benne, hogy elindul. Az automatika levétele után már leereszthető a rugóerő, ezek után eltávolítom a kilincskereket és a billegőt.
A billegő és a horgony eltávolítása után szabadon levehető a kerékrendszer csapágylemeze. A szerkezet futószerkezete tipikusnak mondható, mivel be van száradva, kissé oda van tapadva a kőcsapágyhoz, így eltávolításukat fokozott figyelemmel kell elvégezni, nehogy sérülést okozzak. A csap végei könnyen eltörhetnek, erőltetni nem szabad.
A szerkezet csapágylemeze igényes alkatrész, érdekessége, hogy nem forgácsolással, hanem porkohászati, fém injektációs eljárással készült. Kialakításán látszik is, hisz nincsenek élek és sorják,, mégis rendkívül igényes és méretpontos alkatrész. Szinte minden ETA szerkezet sajátja ez a technológia.
A szerkezet rugóháza, mely magában foglalja a hajtórugót. Mivel majd 25 éve nem volt karbantartva, mára teljesen beszáradt, korrekt tisztítása elkerülhetetlen.
A rugó magját óvatosan az asztal lapjához szorítom, ennek hatására a fedél lepattan a helyéről. Így kinyitva mehet a mosógép kosarába, ahol vegyszeres tisztításon esik át.
Az órát nem lehet felhúzni, akadozik, recseg, sokszor átugrik. Ennek oka abban keresendő, hogy a gyári kenőanyag mára a végletekig beszáradt, nem látja el feladatát. Korrekt tisztítása után újra szépen fog működni, de ahhoz szét kell szedni, hogy minden alkatrészét átmoshassam.
A felhúzószerkezet nem áll össze túl sok alkatrészből, egy csavar segítségével van rögzíti a helyén.
Az óra pályafutása alatt még egyszer sem járt órásnál, viszont azóta eltelt 25 év. Korrekt tisztítása elkerülhetetlen. A lecsupaszított csapágylemez még műszaki Art’fotónak is alkalmas.
A szerkezet elemeit szétszedés után szekcionált tárolóban várja a szerkezet tisztítást.
A szétszedett alkatrészek belekerülnek a mosógép tartozékaként használt kosárba. Rekeszeibe elférne egyszerre akár három-négy óra szerkezete is.
A kisméretű alkatrészeket, mint például a horgony külön minikosárba helyezek, hogy szerkezet tisztítás közben el ne vesszen. A kosár fonata sűrű és fedele is van, így nyugodt szívvel belehelyezhető a gép mosókosarába.
A kisméretű alkatrészeket, mint például a horgony külön minikosárba helyezek, hogy szerkezet tisztítás közben el ne vesszen. A kosár fonata sűrű és fedele is van, így nyugodt szívvel belehelyezhető a gép mosókosarába.
A mosógép vegyszeres tisztítással minden lepedéket és beszáradt kenőanyag maradványt eltávolít az alkatrészek felületéről. Mivel szárítófunkció is van hozzá, így por szárazon kerülnek ki a kosárból.
Szerkezettisztítás után a beszáradt kenőanyagot friss olajjal kell pótolni, hogy az óra működése hibátlan legyen. Összeépítés közben végzem el a műveletet. Magam, mivel sok prémiumkategóriás órást javítok, négy féle csúcsminőségű kenőanyag áll rendelkezésemre.
A rugó menetei nem igényelnek kenést, mert felületkezelt anyaguk magán hordozza ezt.Viszont a rugómag és annak csapja igényli, így az kenőanyag felvitele csak erre a felületre korlátozódik.
A kitisztított és átkent rugóház fedelét egy erős csipesz segítségével a helyére pattintom.
A szerkezet speciális gátkereke, mely fogai 28 000 A/H féllengésszámra lett tervezve.
A másodperckerék tengelyvégét beszerelés előtt átkenem szintetikus kenőolajjal, mert utána már nem férnék hozzá. A kenés mértéke optimális, de a kevesebb több elvét alkalmazva megpróbálom úgy átkenni, hogy csak oda kerüljön olaj, ahova kell.
A kitisztított óraszerkezet kerékrendszere összeépítés közben.
A kerékrendszer áttételi kerékrendszere a motorrugótól kapja forgatónyomatékát, ez a werk motorja.
A motorrugó külön csapágyhíd alatt helyezkedik el, a benne található spirálrugó feltekerésével lehet mozgásba hozni.Az óra koronájáról is felhúzható, de az automatika segítségével hordás közben folyamatosan után húzza, így járása szinte végtelen.
A kitisztított felhúzó és koronakereket beépítés előtt szintetikus olajjal kenem át. Mivel ez az egyik legtöbbet használt alkatrész, kenése létfontosságú.
A szerkezet rendelkezik másodpercstop-funkcióval, mely ebből az egy alkatrészből áll. A villaszerű nyúlvány a felhúzótengely kihúzása közben elmozdul és a billegő kerekébe érve megállítja azt.
A felhúzószerkezet beépítése után helyére kerülhet a motorrugó csapágylemeze. A másodpercstop nyúlványát is ez rögzíti, más megtámasztása nincsen.
A felhúzószerkezet alkatrészei, a váltókar a „szotoár” és a visszahúzó rugó egy csavar segítségével visszaszerelhető a helyére. A korrekt tisztítás után a szerkezet könnyedén felhúzható, recsegése már a múlté, újból megfelelően működik.
Az összes kőcsapágyban futó tengelyt szintetikus kenőolajjal látok el, mégpedig egy vékony olajzótű segítségével. A kimondottan erre készült eszköz tűszerű végét belemártom az olajba és annak végén kialakult kenőanyagcseppet átviszem a kőcsapágy fészkébe.
A műveletet természetesen az ellentétes oldalon is elvégzem, hogy a tengely mindkét feltámasztási pontja friss kenőanyagban fusson. Mivel a horgony még nincs beszerelve, a kerékrendszer szabadon fut, ha a felhúzótengelyen keresztül energiát viszek a rugóba. Szabad futása közben egyenletesen elkeni az olajat, minden alkatrész optimális kenésben részesül.
A szerkezet igényes billegője. kialakítása precíz, pontossága szinte kronométerszintű. Ez annak köszönhető, hogy féllengésszáma magas 28 800 A/H, így kevésbé van kitéve a hordás közbeni fizikai hatásoknak. Anyaga Glycudur, egy modern ötvözet amely teljesen rozsdamentes és Anti-magnetikus, így ezeket a külső hatásokat is kizárja működés közben. A hajszálrugó anyaga Nivarox, mely szintén az óraipar részére lett kifejlesztve, minden minőségi óra hajszálrugója ilyen anyagból készül.
A billegő zárt csapágya egy ütésbiztos kivitelű csapágyrendszeren alapszik, melynek az Incabloc elnevezést adták, Feladata abban nyilvánul meg, hogy leesés közben megvédje a tengely végét a töréstől. Cirka másfél méteres esést is kibírva régóta kísérője a karóráknak. Mivel több darabból áll össze, így könnyen beleszárad a kenőanyag, mely évtizedeken át kente a tengelyek végét. Szétbontása ezért létfontosságú.
A zárt csapágyat egy rugólemez tartja a helyén, ennek kiakasztása után egészben eltávolítható a benne található flexibilis csapágy.
A komplett zárt csapágy még tovább bontható, fedőkövét eltávolítva hozzáférek a beszáradt kenőanyaghoz.
A zárt csapágy megtalálható a másik csapágylemezen is, hisz ebben fut az ellentétes oldali tengely. Természetesen ennek szétbontását is hasonlóképpen elvégzem és a fedőkövet friss kenőolajjal látom el.
Az óraszerkezet automatikája szintén ki lett tisztítva, hisz a többi alkatrésszel együtt bekerült a mosókosárba. Kerékrendszerének olajzása létfontosságú, hisz az egyik legjobban igénybe vett alkatrész. A műveletet a többi kenési hellyel azonos módon végzem el.
Az automatika másik oldalának kenését még visszaszerelése előtt elvégzem, mert utána már nem férnék hozzá. Szintetikus könnyű olajat használok a művelethez.
A kitisztított és át olajzott automatika a szerkezet legfelsőbb modulja, két csavar rögzíti, helyét illesztőcsapok határozzák meg. Működése a rotor segítségével válik teljessé.
Az automatika rotorja a szerkezet síkján követve hordás közben mozog. Ide oda forog és közben felhúzza az órát. a rotor stabil mozgását a rotorcsapágy biztosítja. Ennek az alkatrésznek kenése létfontosságú, hisz folyamatos igénybevétel közben nagy a kopás veszélye.
A csapágy kenését szintetikus kenőolaj segítségével végzem el. Felszerelés után az első forgás után a kenőanyag egyenletesen elterül a csapágyfészekben.
Az ETA werkek egybeépített kuplungszerű kapcsolata biztosítja a mutatóigazításhoz szükséges megcsúszást. Mivel a mechanikus órák fogaskerekei kényszerkapcsolatban állnak egymással, lehetetlen lenne a mutatók szabad állítása, ha a kerékrendszer egyik fogaskerékpárja közé ne iktatnának be egy kuplunghoz hasonló tengelykapcsolatot. Ez a kapcsolat teszi lehetővé, hogy mutatóállításnál ne tegyünk kárt a kerékrendszer fogaiba. De ha ez a kapcsolat nem eléggé szoros, akkor a mutatók úgymond lemaradhatnak a valós időhöz képest. Ebben az esetben a két acél küllő közrefogja a csőtengelyt, mely mutatóigazítás közben egyszerűen elmozdul. Ha szoros a mutatóigazítás érzete, érdemes a küllők közé szorított kerék csonkjára kis kenőolajat tenni, mely hatására a kapcsolat könnyebbé válik. Ez a mutató állításánál is érezhető.
Az olajzás műveletét megfordítva, hátulról végzem el. A kerékagy kivágásaiba némi kenőolajat juttatok.
A tengelykapcsolat és a zárt csapágy visszahelyezése után már csak a számlap felhelyezése van hátra.
Az óra számlapjának felszerelése után a szerkezeti részek elkészültek, a mutatók felszerelése van már csak hátra. A művelethez speciális segédeszközt használok.
A mutató felhelyezéséhez speciális eszközt használok, mely kizárja a sérülés veszélyét. A számlap tört fehér tónusa rendkívül igényes, minden karcolás csak ront rajta, így éles eszközzel sose nyulunk hozzá. Kifejezetten mutatók felhelyezésére készült eszköz vége keménygumi, így kizárt a karcolás veszélye. Óvatosan nyomva visszahelyezem a mutatókat, amely a kékített felületen sem hagy nyomot.
A szerkezet elkészült, búra alá helyezve félreteszem és nekiállok a tok felújításának.
Az óra tokja karcos nagyon megviselt, így a szerkezet javítása után ennek felújítása következik. A tokjavítás hatásfokának növelése érdekében darabokra szedem.
Az üvegrámát nyolc polírozott csavar rögzíti ezek kihajtása után leemelhető a helyéről.
Az üvegráma formatervezése örök design, tulajdonképpen az óra arca, mely meghatározza a márka imázsát 1904-óta. Kissé karcos, de más baja nincs.
Az üvegráma kerete nem teljes vastagságában arany, talán a stabil tartás miatt választották ezt a megoldást. Egy vékony acélkeretre vasalták fel az aranyat.
A keret levétele után kiemelhető belőle a zafírüveg és annak tömítése. A tömítés biztosítja a vízmentes kivitelt.
A tokon látható karcok nem mélyek, így azok polírozással eltüntethetőek. A művelethez „Dialux” pasztát és rongykorongot használok.
Ékszerészasztalba épített csiszológép, mely alkalmas polírozás előtti előkészítésre. Szabványos felfogatási rendszere végett a köszörűkorongtól a vágókorongon át a gyémántbevonatú csiszolókorongig bármit felfogathatunk rá. Beépített világítással és dupla-karbon filteres elszívórendszerrel rendelkezik, mely cserélhető. Porzsákba gyűjti a munka közben keletkező port, így az órásasztal és környezete tiszta marad. Professzionális órásműhely nélkülözhetetlen kiegészítője
A polírozás nagy hőt generál, így védőkesztyű viselete minden esetben ajánlott.
Az óra tokja már karcmentes és fényes, de struktúrájához nem illik, így szatinírozó korong segítségével szálra húzom. A műgyantába ágyazott csiszolóanyag forgás közben egyenletesen szálra húzza a felületet.
Az üvegráma vasalt arany felületéről polírozással eltüntetem a karcokat.
A hátlap karcai sem mélyek egyszerű rongykoronggal eltüntethetőek.
Az áthajlózár kivitele is igényes, közép elemén megtalálható a Cartier felirat.
A csatzár lemezén felbukkan a Cartier tipikus emblémája, mely karcos, kis polírozással felújítható.
A karcos csatzáron megtalálható a Cartier tipikus emblémája a két összefordított, stilizált C betű.
A polírozás után keletkezett szennyeződést ultrahangos mosó segítségével tüntetem el. A gép 60 fokon 42 0000 hertz segítségével minden szennyeződést eltüntet a felületről.
Tisztítás és polírozás után az üvegráma elemei megújultak, visszaszerelhetőek a helyükre.
Az óra igényes üvege zafír, kivitele rendkívül méretpontos, szép pontos darab.
A hátlap és az üvegráma tömítéséit visszaszerelés előtt jó minőségű szilikonzsírral kezelem át, hogy vízzáró képessége megmaradjon.
A szerkezet visszaszerelése előtt érdemes minden oda nem illő port, vagy más szennyeződést eltávolítani a számlap és az üveg közül. Nincs lehangolóbb látvány a mutatón utazó porszemeknél. A művelethez tisztított levegőt tartalmazó porpisztolyt használok.
A tok belseje patika tisztaságú, pormentes, mehet helyére a szerkezet.
Az óra szabályozása még hátra van, utána lezárható a hátlap. A felhúzókorona is most kerül vissza a helyére, ezzel az óra tulajdonképpen új életre kel.
Az elkészült óra pontosságát Horometer márkájú digitális műszerrel mérem meg és a kapott eredmények alapján szabályzom pontosra.
A billegő tetején található „Etachron” szabályzóexcenter forgatásával szinte másodperc pontossággal állítható az óra. Éles csavarhúzó segítségével óvatosan pozitív irányba forgatom a szabályzócsavart, közben figyelem a műszert, mely beavatkozás után azonnal megmutatja nekem a változást.
Az óra hátlapja visszaszerelés előtt.
Az óra műszeres pontossága tökéletes, de nem pótolja a gyakorlati megfigyelést. A forgatópadra felhelyezett óra lassan forog, ciklikus mozgása a kar gesztikulációját utánozza. Minden helyzetben leteszteli az óra működését, nem beszélve arról, hogy közben fel is húzza. Pár órás teszt után ha a pontosság nem változott, a javítás befejeződött.
Az óra felújítása elkészült.
Az óra külseje is megújult, mindennapi használatra alkalmas.
Az óra külseje is megújult, ahol karcok éktelenkedtek ott most visszatért a ragyogás. Ezt a természetes zafír csillogása is kiemeli.
Örömömre szolgált, hogy a Cartier Santos Lady felújításának részleteit megoszthattam mindenkivel.
Magam a modern, műkedvelő órásmesterség irányvonalát képviselve mindent elkövetek annak érdekében, hogy munkáim közben szerzett szakmai ismereteimet megoszthassam mindenkivel. Szándékom abban nyilvánul meg, hogy akár egy “Osztrák-Magyar Monarchia” területén készült ezüst zsebóra komplett restaurálását bárki megtekinthesse saját otthonában, vagy egy internetkávézó teraszán, bármilyen okos eszköz segítségével. Javítási naplóim képanyagai rendhagyó módon szakmai és művészettörténeti színezettel kiegészítve megpróbálnak szakítani a szürke és száraz műszaki tartalmak világával. Professzionálisan felszerelt órásműhelyem fejlett fotó-technikai berendezésekkel rendelkezik, amely szokatlan párosítás, és szinte egyedülálló a szakmában, amely számos órajavítás területén elvégzett technikai műveletet digitálisan publikál. Műhelyemet folyamatosan fejlesztem és minden érdekes témát, amely órajavítással kapcsolatos, közösségi oldalamon osztom meg először.
Remélem, az elkövetkezendő időben számos szakmai publikációval tudok szolgálni és közösségi oldalamat Magyarország egyik legnagyobb órajavítással foglalkozó, független szellemi adatbázisává sikerül fejlesztenem.