Eterna-Matic karóra felújítása

Eterna-Matic karóra felújítása

A felújítás tárgya

Eterna cal:1483 Automatic karóra. A karóra teljes felújításra került műhelyembe, mind a szerkezet mind az óra tokja ráncfelvarráson esik át.

Eterna-Matic legenda

Az Eterna márka jelentős szerepet játszott az automata szerkezetek fejlődésében. Mérnökei által kifejlesztett szabadalom tette lehetővé, hogy a mai modern automatafelhúzású szerkezetek rotorja golyóscsapágy segítségével könnyítse a felhúzást. Az emblémájukon szereplő öt pont szimbolikusan a csapágy golyóit szimbolizálja.

Felújítás munkaterülete

A javítás munkaterülete.

A szerkezet hátlap nélkül

A hátlap leszerelése után láthatóvá válik maga a szerkezet.

Rotor levétele

A rotor levétele a rögzítőcsavar kihajtása után lehetséges.

Automatika nélkül

A óraszerkezet automatika nélkül.

Óratok nélkül

A tokból való kivétel után.

Számlap nélkül

A számlap hibátlan.

Szabályzószerkezet kivétele

A billegő hídját egy csavar rögzíti.

A horgony és hídja

A horgony hídját egy csavar rögzíti.

Lecsupaszított szerkezet

Automatika és gátszerkezet nélkül.

A kerékrendszer

A csapágyhíd levétele után láthatóvá válik a kerékrendszer.

Csapágyhíd

A csapágyhídon látszanak a kőcsapágyak.

A rugóház

A hajtórugó.

Rugóház fedél nélkül

A fedél eltávolítása után láthatóvá válik a hajtórugó.

Beszáradt kenőanyag

A rugóház fedelén latható a hiba egyik forrása, a beszáradt kenőanyag maradványai. Ez a olajsár jelen van mindenhol és az óra járását bizonytalanná teszi.

A naptárszerkezet alkatrészei

A naptárszerkezet alkatrészei.

Alaplemez

A csupasz alaplemez.

Számlapgyűrü

A naptárszerkezet dátumgyűrűje.

Szerkezettisztítás elött

A lebontott óraszerkezet alkatrészei tisztítás előtt.

Ultrahangos mosó és szerkeztettisztító berendezés

Az óra szerkezettisztításhoz szükséges készülékek.

Szerkezettisztítás után

A szerkezettisztítás után lepedék és olajsár nélküli alkatrészek. A tisztítóberendezés 40 perc alatt makulátlan tisztaságúra mossa az óra alkatrészeit.

Olajozás

Összerakás után jöhet az olajozás. Minőségi Svájci óraolajat használok és legalább négyfélét.

Összerakás közben

Még számlap nélkül.

Zárt csapágy

Az Incabock zárt csapágyát szétszedés után lehet csak olajozni. A kis méretek miatt nehezen fotózható a folyamat.

Leszorítólemez

Olajozás után a leszorítórugó visszahelyezése következik.

Összeszerelt szerkezet

Összeszerelés és olajzás után.

Óraszerkezet szabályozása

Frissen olajozott és járóképes óraszerkezetet még tokba helyezés előtt letesztelem.

Óraszerkezet szabályozás után

Első nekifutásnak nem is rossz.

Átadás elötti szabályozás

Az összeállított óra átadás előtt egy végső, alapos szabályozáson esik át. A készülék egy keretprogram segítségével hat pozícióban teszteli a karórát, még a pozícionális hibákat is feltárja.

Óratok felújítás elött

Az óratok felújítása előtt kipréselem a plexit, hogy ne sérülhessen.

Koronacső eltávolítása

Az óratok felújítása előtt a tok csövét eltávolítom. Erre azért van szükség, mert csiszolás közben megsérülhet, másrészt pedig útban van.

Tokcső nélkül

Tokcső nélkül, még karcosan.

Csiszolókorong

A csiszolókorong egy 600-as csiszolóanyagot egyenletesen tartalmazó gumikorong, mely segítségével eltávolíthatjuk a durva karcokat. Egészen a polírozásig juthatunk vele.

Karcmentesítés után

Finom csiszolás után már karcmentesen.

Polírozás

Csiszolás után következhet a polírozás. Durva rongykoronggal kezdem.

Polírozás után

Bár a rongykorong fényes felületet képez, de még finomításra van szükség.

Pamutkorong

Tükörsima felület eléréséhez pamutkorongra váltok.

Pamutkorong

Pamutkorong. A hozzá tartozó luxor pasztával tükörfelületet érek el vele.

Mattírozás előkészítése

Az oldalrészek mattírozása előtt hőálló maszkolószalaggal takarni kell a fényes felületeket.

Mattírozókorong

A mattírozókorong egy szivacshoz hasonló korong,melybe finom csiszolóanyagot ágyaztak. Segítségével egyenletesen matt felületet érhetünk el.

Szálrahúzás után

600 finomságú lehúzókövön a hátlap sík felülete egyenletesen szálra húzott lesz.

Kész hátlap

Eredeti állapotra helyreállított hátlap.

Polírozás utáni ultrahangos tisztítás

Az erősen szennyezett, polírpaszta-maradványokat tartalmazó óratokot ultrahangos mosóban tisztíthatunk a legkönnyebben.

Óratok tisztítás után

15 perces tisztítás után az óratok makulátlanul tisztán kerül elő a mosóból.

Felújított tok

Az óra tokja és vele együtt a szerkezet is elkészült. Örömömre szolgált, hogy a felújítás részleteit megoszthattam mindenkivel.

Maradok tisztelettel: Kőnig Levente www.watchmaker.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük