Marvin karóra mindenre kiterjedő felújítása
Marvin karóra mindenre kiterjedő felújítása

A felújítás tárgya egy acéltokos Marvin karóra, mely kategóriájához mérten igen jó minőségű szerkezetet rejt.

Az 1850-es évek közepén Bern közelében alapított óramárka hamar közismert lett. Szimbólumukká a háromágú korona lett, ami a Marvin fejére állított -M- betűjét szimbolizálja. Marvin már a kezdetekkor is hangsúlyt fektetett a technológiai innovációkra. Charles Didisheim, Marc fia, szintén kiváló feltaláló volt, 1891 és 1911 között 18 szabadalmat jegyeztetett be. Abban az időben mikor az óragyárak virágoztak, és az időmérők is folyamatosan fejlődtek, a technológiai újítások lehetőséget adtak a megkülönböztetésre és új piacok meghódítására. A Marvin gyár soha sem ingott meg az innováció felé való elkötelezettségében, folyamatosan és gondolkodás nélkül fejlesztve a műszaki részlegét. Viszonylagos olcsósága miatt a szocialista világ egyik belépő svájci órájaként széles körben elismert márkává vált Magyarországon is.
Az óra tokja karcos, de javítható! Hátlapon sikertelen toknyitásból származó karcok éktelenkednek.
Az óra számlapja retusálóműhelyben van.
Az órát alkatrészekre szedtem és a mehet a mosógépbe!
Az üres csapágylemez tisztítás előtt.
A mosókosárba elkülöníthetőek az alkatrészek. A gátszerkezet elemei kis kosárba kerülnek.
A mosógép kosara, felszerelve.
Szerkezettisztítás után és összeszerelés közben minőségi kenőanyaggal kenem át az alkatrészeket.
A nagy terhelésű középcsapágy kenése.
Az óra kerékrendszere összeépítés közben.
Kőcsapágyak kenése jó minőségű szintetikus órásolajjal történik.
A felhúzótengely nem olajozni, hanem zsírozni szokás, kenése zsírzópárna segítségével történik.
Az óraszerkezetet „Horometer” digitális szabályozóműszer segítségével szabályozom be.
Az óra beszabályozása után ezt a járáskepét mutatja.
Az óratokot felújításhoz szétszerelem. A tokcsövet is kiütöm a helyéről, mert csiszolás közben megsérülhet.
Az óratokon látható karcokat 800-as csiszolókorong segítségével 2800/fordulatszámon tüntetem el.
A hátlap karcait órás-esztergagép segítségével javítom ki.
A forgó tokmányba rögzített hátlapot szupportköszörű segítségével csiszolom karcmentesre.
Az óra tokját is hasonló módom karcmentesítem.
Csiszolás és polírozás után az oldallapok mattírozásra kerülnek. A mattírozó-korong segítségével a felület selyemfényű lesz.
Az óratok kész, a tokcső mehet vissza a helyére. De előtte még egy kis csiszoláson esik át.
A tokcsövet tisztítópálcára fűzve csiszológépen fényesítem ki.
Tokcső a helyén, az óratok elkészült.
A szerkezet beépítés után.
Az óra számlapja a retusálóműhelyből való visszaérkezés után lesz felszerelve.
A hátlap felújítás után.
Az óra elkészült és mindennapi használatra alkalmas.
A számlap közben megérkezett „Fausto Perelli” olaszországi retusálóüzeméből és az óra végre elkészült. Az eredmény magáért beszél. Egy elegáns bőrszíjjal szerelve mutatós darabbá lépett elő. Örömömre szolgált, hogy az extra minőségű acéltokos Marvin karóra teljes felújítását bemutathattam mindenkinek.
Maradok tisztelettel: Kőnig Levente www.watchmaker.hu