Marvin karóra mindenre kiterjedő felújítása

Marvin karóra mindenre kiterjedő felújítása

Marvin karóra mindenre kiterjedő felújítása

Marvin karóra számlap nélkül

A felújítás tárgya egy acéltokos Marvin karóra, mely kategóriájához mérten igen jó minőségű szerkezetet rejt.

Marvin legenda

Az 1850-es évek közepén Bern közelében alapított óramárka hamar közismert lett. Szimbólumukká a háromágú korona lett, ami a Marvin fejére állított -M- betűjét szimbolizálja. Marvin már a kezdetekkor is hangsúlyt fektetett a technológiai innovációkra. Charles Didisheim, Marc fia, szintén kiváló feltaláló volt, 1891 és 1911 között 18 szabadalmat jegyeztetett be. Abban az időben mikor az óragyárak virágoztak, és az időmérők is folyamatosan fejlődtek, a technológiai újítások lehetőséget adtak a megkülönböztetésre és új piacok meghódítására. A Marvin gyár soha sem ingott meg az innováció felé való elkötelezettségében, folyamatosan és gondolkodás nélkül fejlesztve a műszaki részlegét. Viszonylagos olcsósága miatt a szocialista világ egyik belépő svájci órájaként széles körben elismert márkává vált Magyarországon is.

Karcos tok

Az óra tokja karcos, de javítható! Hátlapon sikertelen toknyitásból származó karcok éktelenkednek.

A szerkezet

Az óra számlapja retusálóműhelyben van.

Szerkezettisztításhoz előkészítve

Az órát alkatrészekre szedtem és a mehet a mosógépbe!

A lecsupaszított csapágylemez

Az üres csapágylemez tisztítás előtt.

Mosókosár

A mosókosárba elkülöníthetőek az alkatrészek. A gátszerkezet elemei kis kosárba kerülnek.

Óraszerkezet tisztító gép

A mosógép kosara, felszerelve.

Tisztítás után

Szerkezettisztítás után és összeszerelés közben minőségi kenőanyaggal kenem át az alkatrészeket.

Középcsapágy kenése

A nagy terhelésű középcsapágy kenése.

A kerékrendszer

Az óra kerékrendszere összeépítés közben.

Csapágyak kenése

Kőcsapágyak kenése jó minőségű szintetikus órásolajjal történik.

Felhúzótengely kenése

A felhúzótengely nem olajozni, hanem zsírozni szokás, kenése zsírzópárna segítségével történik.

A tisztított és összeépített óraszerkezet diagnosztikája

Az óraszerkezetet „Horometer” digitális szabályozóműszer segítségével szabályozom be.

Beszabályozás után

Az óra beszabályozása után ezt a járáskepét mutatja.

A óratok felújítása

Az óratokot felújításhoz szétszerelem. A tokcsövet is kiütöm a helyéről, mert csiszolás közben megsérülhet.

Az óratok karcmentesítése

Az óratokon látható karcokat 800-as csiszolókorong segítségével 2800/fordulatszámon tüntetem el.

A hátlap csiszolása

A hátlap karcait órás-esztergagép segítségével javítom ki.

Csiszolás a tokmányban

A forgó tokmányba rögzített hátlapot szupportköszörű segítségével csiszolom karcmentesre.

Az óratok üvegrámájának csiszolása

Az óra tokját is hasonló módom karcmentesítem.

Az oldalak mattírozása

Csiszolás és polírozás után az oldallapok mattírozásra kerülnek. A mattírozó-korong segítségével a felület selyemfényű lesz.

Tokcső csiszolása

Az óratok kész, a tokcső mehet vissza a helyére. De előtte még egy kis csiszoláson esik át.

Tokcső csiszolása

A tokcsövet tisztítópálcára fűzve csiszológépen fényesítem ki.

A visszaütött tokcső

Tokcső a helyén, az óratok elkészült.

A kitisztított óraszerkezet a felújított tokban

A szerkezet beépítés után.

Az óra számlap nélkül

Az óra számlapja a retusálóműhelyből való visszaérkezés után lesz felszerelve.

A hátlap

A hátlap felújítás után.

Az óra elkészült

Az óra elkészült és mindennapi használatra alkalmas.

Felújított óra

A számlap közben megérkezett „Fausto Perelli” olaszországi retusálóüzeméből és az óra végre elkészült. Az eredmény magáért beszél. Egy elegáns bőrszíjjal szerelve mutatós darabbá lépett elő. Örömömre szolgált, hogy az extra minőségű acéltokos Marvin karóra teljes felújítását bemutathattam mindenkinek.

Maradok tisztelettel: Kőnig Levente www.watchmaker.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük