Omega zsebóra teljes metamorfózisa
Omega zsebóra teljes metamorfózisa
Mai modern világunkban,amikor egy fiatalember tulajdonába kerül a nagypapa zsebórája, hirtelen nem tud vele mit kezdeni. Sok esetben zálogházba kerül, vagy egy órás megveszi alkatrésznek.
Mai modern világunkban,amikor egy fiatalember tulajdonába kerül a nagypapa zsebórája, hirtelen nem tud vele mit kezdeni. Sok esetben zálogházba kerül, vagy egy órás megveszi alkatrésznek.
Régi korok öltözékei alkalmasak voltak zsebóra viselésére, sőt elmaradhatatlan kiegészítője volt az elegáns társasági életnek. Elég volt elővenni, rátekinteni és már tudatosult is a társalkodópartnerben, hogy ideje továbbállnia. A mai öltözékek divatjában viszont már nyoma sincs a zsebóra mítoszának, ezért egy fiatalember számára szinte hordhatatlan.
Az óra új ruhája egy 316L acélból készült karóratok, üveghátlappal. Sajnos a korabeli zsebórák közül csak a „Hunter” elrendezésű megoldások tokozhatók karórákba, mert ebben az esetben a felhúzótengely a hármas osztásnál van eredetileg. Sajnos ebben az esetben a felhúzótengely a 12-nél jön ki a szerkezetből és ahogy a képen látható, nem tokozható. Egyetlen megoldás a számlap elrendezésének megváltoztatása. Természetesen ilyet csak számlapretusáló műhely csinál, de nem megoldhatatlan.
Az eredeti számlap. Kicsit repedt, de majd százéves kora miatt elnézhető neki ez a optikai hiányosság.
Az óra új festése kiemeli majd a színeket. Sajnos a tűzzománctechnika már kihalófélben lévő eljárás, de modern festéssel korabeli hatást érhet el a retusálóműhely.
A szerkezet elkoszolódott, épp csak sántít, a beszáradt kenőanyag ellep mindent. Egy komplett szerkezettisztítás után az óra jó eséllyel elketyeghet még száz évet.
A többrekeszes mosókosárba elférnek az óra alkatrészei, a billegőt és a horgonyt külön kis kosárba helyezem.
Elma Star-Elite tipusú mosógép. Vegyszerek segítségével minden lepedéket és beszáradt kenőanyag-maradványt eltüntet, alig 30 perc alatt.
Az óratok belső átmérőjére korrekcióra szorul és a belső perem is magas. A felhúzótengely furata nem oda esik, ahol ki van munkálva, ezért onnan is ki kell munkálni 1-1,5 millimétert. Órás esztergagép segítségével kimunkálom a felesleget.
A zsebóra gyári felhúzótengelye felhasználható, de mivel más korona kerül, rá és a méret is változik, alaposan át kell munkálnom.
Az átalakított tengelyre 1,2 milliméteres menetet vágok, mert így szerelhető a végére a tokhoz tartozó felhúzókorona.
Az átalakított felhúzótengely az új tokhoz tartozó koronával a végén.
A számlap elfordítva,átalakulva érkezett vissza a retusálóműhelyből. Mivel a kis másodpercmutató a kilenceshez esik, ezért a felhúzótengely a hármasnál jön ki, így már beépíthető egy karóra tokba.
A kimunkált óratokba beszerelt, felújított szerkezet. A tokkarika segítségével a tokba szorosan illeszthető az óraszerkezet.
A tisztítási műveletek elvégzése után ezt a járásképet mutatja a javított óra. Az óra pontossága tulajdonképpen nulla, járáseltérése alig van.
A méretre munkált felhúzótengely az átalakított óratokban, már a helyén.
Az óra átalakítása elkészült, elkezdheti új életét-már karóraként. A sárga mutatókat Breguet típusú acélmutatókra cseréltem, így autentikusabb látványt nyújt.
Az óra minőségi bőrszíjjal.
Az óra a korona felől.
A karóra üveghátlapján keresztül megtekinthető a korabeli szerkezet.
Az óra elkészült és mindennapi viseletre alkalmas. Örömömre szolgált, hogy a zsebóra teljes metamorfózisát megoszthattam mindenkivel.
Maradok tisztelettel: Kőnig Levente www.watchmaker.hu