Art’Deco Movado női aranyóra felújítása

 

Mumifikálódott női aranyóra, eredeti dobozában

A publikáció tárgya egy Csipkerózsika álmát nyugvó arany koktélóra, amely az 1980-as évek közepétől pihen dobozában. A teljes épségben, dobozával, papírjával rendelkező női órát senki sem vitte táncba lassan 40 éve, így mozdulatlanságra ítélve várja újkori szereplését. Ebben az évben tette meg űrsétáját Farkas Bertalan, vele párhuzamosan az amerikai elnökválasztáson Ronald Reagan került ki győztesként. Az óra számára ezek után elszakadt a film, bekerült egy páncélszekrénybe. Régi, szép idők emlékét őrzi.

Az arany Movado (Cal: SP11) aranyóra gyári dobozában

A dobozt felnyitva feltárul egy Movado márkájú Art’Deco arany koktélóra, amely az 1940-es évek elején készült. Plüssbélése kissé fakó, de az óra teljesen eredeti, papírjai a doboz alján lévő nyílásba vannak elhelyezve, ritkán látni hasonlót.

Movado női aranyóra garanciával

Az óra tárolófelületét kivéve előbukkan a korabeli javítás bizonylata. Utolsó karbantartást követően valamiért az óra nem került használatba, számára 1980-ban szó szerint megállt az idő. Szerencsére tárolására nagy gondot fordítottak, száraz, hűvös helyen vészelt át a fél emberöltőnyi korszakot. Ez idő alatt szerkezete mumifikálódott, kővé dermedve aludta álmát.

Az aranyóra eredeti jótállása

Az órát utoljára Tilly Károly Órásmester (H-1052, Budapest, Városháza utca 4.) javította, amit a kézzel kitöltött bizonylata is tanúsít. Majd 40 év után az óra szerkezete tulajdonképpen bekövesedett. A mozdulatlanságra ítélt óra felújítása alkalmas a beavatkozás publiktatív megjelenítésére, illetve méltó megemlékezés a közben már elhunyt órásmester emléke előtt.

Tilly Károly Órásmester garancialevele

Csodaszép mesterség az órás tevékenysége, mindig megihletnek ezek a korai javítási dokumentumok. Magam is őrzök néhány ilyen példányt, de ez visszajár az órával együtt, így csak a fénykép marad emlékül. Ezzel együtt megpróbálom felidézni az 1980-as dátumot saját fiatalkori életemből, hátha nem érdekel senkit!

Őrmezei pillanatkép 1980-ból

Magam 1980-ban 11 éves voltam, ebben a korszakban számítástechnikának még nyoma sem volt. Bár rebesgették, hogy hamarosan megjelenik az első közösségi szinten használható számítógép, a Commodore C64-es, de hazánkban még sokat kellett várni, amire hozzá lehetett jutni.

Édesapám ebben az évben vette meg a Röppentyű utcában található használt autó piacon első Zsigulinkat, ami előzőleg sajnos taxi volt. Ez miatt sokat vittük a Hentes utcai Zsiguli szakszervizbe, ahol még valódi svájci sapkás “szakik” javították kopott motorját..Régi szép idők voltak, bár az órák világa még nem köszönt rám, de már akkor is idegesített az őrmezőn felállított monumentális óra pontatlansága, amit a Bikás parkkal együtt állítottak fel Kádár János 68. születésnapja előtt pár nappal.

Bár az időben nem tudok visszamenni, mégis emlékeim érdekes momentuma ez a dátum. Napjaink fura reinkarnációja a felújított Széll Kálmán téren kísért, mert még a pontos időt ez az óra sem mutatta. Nemhiába, kísért a múlt szelleme.

Körszíjas Movado női aranyóra

A színvilág megtartása érdekében még egy darab körszíjat is mellékeltek a dobozba, de felhasználásra sosem került. A két zárvég kioldásával, duplán illesztve megalkotható belőle az óra szíja, ha a rajta lévő elrongyolódna

Movado arany csatzárvég

A körszíjat két henger alakú záróvég pászmaszerűen rögzíti a helyén, ragasztás nélkül. A két záróelem felhajlításával szükség esetén kicserélhető a szíj. Mai napig kapható hozzá ilyen kiegészítő, van aki bőrből választ pótlást.

Art’Deco női Movado aranyóra

Az óra minden eleme beszáradt, erőltetésével csak kárt okoznék. A gondot tovább fokozza, hogy teljesen felhúzott állapotban lett hibernálva, így a rugó leszerelését is meg kell oldani.

A Movado stílus története

Az Art’Deco mint stílus behálózta a mindennapokat, minden használati tárgy, ékszer, óra képviseltetni akarta magát benne. Nem volt ezzel másként a Movado sem. A divat mindent alárendelt a funkcionalitásnak és a stílusnak.

A nők leszorították mellüket, az ún. csőruhák jöttek divatba, melyek elfedték természetes idomaikat, a lábból mindenesetre egyre többet engedtek megmutatni. Hajukat rövidre nyírták (bubifrizura), ékszereik, öveik, cipőik pedig ehhez illeszkedtek. A stílus főként Greta Garbo hatására terjedt el.

Az 1940-es években, a gazdasági világválság után előtérbe tört az aszimmetria, a frizurák is valamivel hosszabbak lettek. Azt Art’Deco igazodott a válság okozta társadalmi helyzetjelentéshez, asszimmetriája a végletekig fokozódott, egészen a hordhatatlanság határáig.

Peremesen záródó arany Movado aranytok

Az óra szerkezete könnyedén kivehető a tokjából, peremes illesztése miatt. Egy toknyitókés segítségével külön választható arany tokjától.

Art’Deco története

Az Art’Deco stílusvonulatát csaknem valamennyi ekkoriban készült berendezési tárgyon megtalálni, a Movado számlapján is felfedezhető ez a motívum. A modernista törekvésekkel párhuzamosan bontakozott ki, számos technikai vívmányt átvett, többek között az acélvázas építkezés elvét.

Ezzel a technológiával épültek a korszak reprezentatív épületei, a felhőkarcolók, melyek kifejezték a haladás eszményét. Art’deco hatás mindenekelőtt a díszítésekben mutatkozik meg. Jellegzetesen ilyen stílusú a Los Angeles City Hall és a New York-i Chrysler Building, geometrikus elemek pedig az akkori világ legmagasabb épületén, az Empire State Buildingen is előfordulnak.

Ez a szögletes formavilág köszön vissza a javításra váró koktélóra tokján is.

Movado aranyóra szerkezete

Az óra megjelenése nagyon attraktív, az 1940-es évek amerikai polgári viselet mindennapjait juttatja eszünkbe. A maga korában kuriózumnak számító női karóra mesés ajándék lehetett egy korabeli hölgynek, ritkán jött szembe az utcán ilyen óra. Hazánkban a szocreál stílusban tündöklő Zarja, Poljot, esetleg Glasshütte órák mellet igazi arisztokratának tűnhetett viselete.

Art’Deco szerepe a mindennapokban

Az Art’Deco stílus egyik meghatározó ikonikus épülete az Empire State Building. Tipikus vonásai megtalálhatóak az itt tárgyalt aranyóra tokján is, követve a korszak ízlésvilágát. New York egyik legimpozánsabb épületét alig egy év alatt építették fel, ami még ma is kifejezetten jó időnek számítana.

Az Empire State Building története még 1928-ban kezdődött, amikor egy Wall Street-i üzletember, bizonyos John Jacob Raskob fejébe vette, hogy megépíti a világ akkori legmagasabb épületét. Mivel közben kitört a gazdasági világválság az építkezéshez szükséges 41 millió dollár összegyűjtése nem ment egyszerűen, de sikerült, végül 1930. január 22-én megkezdődött az építkezés.

Hatvanezer tonna acélt és 10 millió téglát építettek bele. Az 1940-es évekig a legtöbb irodának nem akadt bérlője, ezért az Empty State Building (Üres Állami Épület) gúnynevet aggatták a toronyházra. Az évtized végén építették fel a kerítést a legfelső kilátóterasznál, mert három hét leforgása alatt öt ember kísérelt meg öngyilkosságot.

1945. július 28-án egy eltévedt B-25 Mitchell bombázógép csapódott a toronyba, 14 ember halálát okozva. 1952-ben került az antenna a torony tetejére, így egy darabig megint visszaszerezte a legmagasabb épület címét, de a gomba módra szaporodó felhőkarcolók hamar túlnőttek rajta. Az épület azóta is szimbólum, számos film és művészeti alkotás központi eleme.

A Movado női aranyóra 3,5 grammos tokja

Az óra 14 karátos tokja présarany kivitelű, talán 3,5 grammot nyomhat. Lengőfüles megoldással csatlakozik a szíjkengyelhez. Az óra mutatói kékített acélból készültek és azonos párt alkotnak.

Movado aranyóra mutatói

A számlapot két diszkrét csavar tartja, elhelyezkedése az aranytok miatt láthatatlan. A mutatók leszerelése után számlap is könnyedén eltávolítható.

Csavarral rögzített Movado aranyóra számlapja

Az óra számlapja csavarral van a szerkezethez rögzítve, mely két oldalán helyezkedik el. A kivitel nem házi megoldás, hanem gyári konstrukció.

A számlap másik oldala

A számlap hátulján látható, hogy sosem volt lába, két csavar rögzíti a csapágylemezhez. A csavarok feje alapesetben nem látszódik, mert az aranytok eltakarja.

Az aranyóra számlap nélkül

Az óra szerkezete, még a tokjában. Az egyetlen mozgattató elem, amely sérülés nélkül levehető, a perckerék. Minden más elem be van száradva, így szétszedésénél nagy figyelemmel kell eljárni, nehogy kárt okozzak. A szerkezet ezek után szinte körömmel is kivehető a tokjából.

Movado női aranyóra tokja, szerkezet nélkül

A szerkezet pereménél található kivágás alkalmas arra, hogy a szerkezetet akár körömmel is kivehessük a tokból. Néha makacskodik, főleg így összeszáradva, ilyenkor több oldalról próbálva megoldható a feladat.

A Movado női óra jelzett arany tokja

Az óra tokjának belseje rejti a nemesfém jeleket. Az 585-ös 14 karátos arany tömege nem túl nagy, nagyjából 6 grammot tehet ki. Az óra előző javításának belekarcolt dátuma egy 1960-as időpontot jelez.

A Movado női aranyóra saját, Cal: SP 11 szerkezete

Az óra szerkezete 15 köves, a Movado saját kalibere (11SP), kivitele a korabeli formavilágot testesíti meg. A szerkezetre jellemző, hogy meg sem mozdul, áll akár egy szög. Terveim szerint a billegő és a horgony kivétele után pár perces előáztatást követően a szerkezet szép lassan megmozdul és 40 év után feltámad mozdulatlanságából..

A Movado szerkezet, szétszedés előtt

A tervem sikerült, mert már máskor is alkalmaztam. A beszáradt kerékrendszer benzines alámerítés hatására fellazult, és ennek hatására a rugó is lejárt, így ennek leeresztésével már nem kell vesződni. A szerkezet így már erőltetés nélkül szétszedhető.

Az óraszerkezet kilincskereke, annak speciális magcsavarjával

A kilincskerék magcsavarja nem hagyományos kivitelű, hanem kissé speciális. Lebontása egy nagyobb méretű csavarhúzó átalakításával könnyedén kivitelezhető.

Movado Cal: SP:11 óraszerkezet horgonya és annak hídja

A horgony és annak hídja is tiszta ragadvány, így alapos vegyszeres tisztítást igényel.

A dekorált kilincskerék

A kilincskerék kialakítása standard kivitelű, nem dekorálták túl, de funkcióját maradéktalanul betölti.

Movado SP:11 kerékrendszere szétszedés közben

A csapágyhíd levétele után megfigyeltető a kerékrendszer. Mivel az órának nincs másodpercmutatója, ezért semmilyen kivezetésre, illetve tengelynyúlványra sincs szükség.

Összeszáradt óraszerkezet

A kerék úgy odaragadt a fém csapágyba, hogy szinte meg sem mozdul.Viszont némi alámerítés hatására meglazul, így amíg a benzin el nem párolog, van időm leválasztani a helyéről.

Lecsupaszított Movado Cal: SP11 alaplemeze

A lecsupaszított csapágylemezen már csak a felhúzószerkezet maradt egyben, megfordítva eltávolítható az is.

A női óraszerkezet fedőkövének eltávolítása

Megfordítva leválasztható a billegőtengely alsó fedőköve, illetve felhúzószerkezet minden eleme

A felhúzószerkezet alkatrészei, szétszedés után

A felhúzó szerkezet elemei szétszedés után. Minden alkatrész alapos vegyi tisztításon esik át, így az összes lepedék és ragacsos “mázga” eltűnik róla. Kár lett volna erőltetni, mert csak törést okozhat az illetéktelen beavatkozás.

Az óraszerkezet beszáradt rugóháza

Az óra rugóháza ,még összeépítve. A rugómag enyhe nyomásával lepattintható a fedél, amely peremesen illeszkedik a rugóház kialakított részéhez.

A motorrugó fedele lepattintása után

A benzines áztatás hatására a rugó bár lejárt, de a benzin elpárolgása után újból visszaragadt a helyére. Jellemző folyamat a régi. még állati eredetű olajok kémiai tulajdonságainál. Beszáradás esetén mézhez hasonló anyaggá szilárdulva minden szerkezeti elemet összeragaszt, mozdulatlanságra ítélve az órát.

A női Movado óraszerkezet horgonya

Az óraszerkezet horgonya. Túl sok vegyi tisztítást nem bír el, mert a horgonykövek sellak ragasztása is áldozatul eshet az áztatásnak. Ebben az esetben hatékony, de gyors beavatkozásra van szükség.

Movado Cal:SP11 billegője

A szép kialakítású billegő viszonylagos pontosságot biztosít a szerkezet számára. 18 000 A/H fellengésszáma jellemző a korabeli szerkezetekre. Bár az óra nem rendelkezik másodpercmutatóval, mégis kielégítő a pontossága, köszönhetően a precíz kialakítású billegőnek.

A hátára fordított Movado billegő

A tőkére akasztott billegő hídján található rögzítőcsavart már meglazítottam, így csak óvatosan ki kell nyomni a helyéről.

A hídjáról leválasztott billegő

A hajszálrugó kulcs nyitott kivitelű, tehát nem kell szabaddá tenni. Ezért a hajszálrugó tőke kinyomása után ki is pottyan a helyéről.

Movado Cal:SP billegője

A billegő bimetál kivitelű, amely hőmérséklet hatására változtatja alakját. Ezzel a hajszálrugó hőtágulását képes kompenzálni, viszonylagos pontosságot adva a szerkezetnek.

A billegő hídja, fedőkövének leválasztása után

A két csavar kihajtása után leválasztható a fedőkő, amely egyből közrefogja a hajszálrugó kulcsot is. Sajnos itt is minden ragad, egy pengével kell leválasztani a helyéről.

A hajszálrugó szabályzótolókája

A hajszálrugókulcs kivitele nyitott, csupán egy villára korlátozódik. Illesztése a hajszálrugó vastagságához igazodik, visszaszerelés esetén csak bele kell helyezni annak nyílásába.

A beszáradt óraszerkezet fedőköve

A billegő zárt csapágyának közepén egy nagy paca jelzi, hogy valaha itt kenőolaj végezte munkáját. Eltávolítása pusztán vegyi úton nem eszközölhető, kihegyezett tisztítópálca segítségét is igénybe kell vennem.

A billegő csapágyhídja, tisztítás előtt

A billegő hídja is tiszta ragacs, alapos tisztítása elkerülhetetlen.Vegyi tisztítás segítségével eltávolítható a lepedék nagy része.

A kitisztított óraalkatrészek, száradás után

Az óra szerkezete vegyi tisztítás után. A mechanikus után kezelés minden maradék, rejtett szennyeződést eltávolíthat, ezek után elkezdődhet az összeszerelés.

A kitisztított Movado óraszerkezet, összeépítés előtt

A teljesen lecsupaszított csapágylemez összeépítés előtt. Ilyenkor megfigyelhető, hogy olyan részeket is dekoráltak, ami csak így szétszedés után látható.

Movado Cal:SP11 dekorált csapágyhídja

A szerkezet szépen kialakított csapágyhídja. Minden felirat ide került, amely fontos lehet. A négy ponton beállított szabályzás elmond mindent a szerkezetről, szép példája a korabeli óragyártásnak.

Az óraszerkezet csapágyhídja

A szerkezet gátkereke, amely műszaki fotónak sem utolsó. 15 fogú kialakítása hagyományosnak mondható.

A Movado óraszerkezet perc és negyedes kereke

Mivel a mechanikus órák fogaskerekei kényszerkapcsolatban állnak egymással,lehetetlen lenne a mutatók szabad állítása, ha a kerékrendszer egyik fogaskerékpárja közé ne iktatnának be egy kuplunghoz hasonló tengelykapcsolatot. Ez a kapcsolat teszi lehetővé, hogy mutatóállításnál ne tegyünk kárt a kerékrendszer fogaiba. De ha ez a kapcsolat nem eléggé szoros, akkor a mutatók úgymond lemaradhatnak a valós időhöz képest

A negyedes kerék kapcsolatának ellenőrzése

. A kapcsolatot ilyenkor lehet a legjobban ellenőrizni. Amennyiben helyére nyomva lazán forog, megcsúszhat működés közben, hisz akkor is elmozdul, ha éppen nem akarunk mutatót igazítani. Amennyiben szoros, akkor pedig feleslegesen terheli a kerékrendszert. Ebben az esetben a kapcsolat megfelelő, így beavatkozásra nincs szükség.

A kitisztított Movado női óraszerkezet, összeépítés közben

A vegyi tisztításon átesett szerkezetet még tisztítópálcával is átpucoltam, mert a makacs lepedék nem jött le magától. Mivel minden tiszta, összeépíthető a kerékrendszer.

A hajtórugó visszafűzése

A rugót kifűzése után átmostam, majd szintetikus kenőolajjal kezeltem le. A rugó még eredeti lehet, mert ilyen kékített rugót már nem használnak. Maradásának egyetlen oka, hogy nem sokat használták, hiszen majd 40 évet állt. Amennyiben mégis eltörne nem marad más, mint a csere.

Az óraszerkezet hajtórugójának kenése

A rugómag is visszakerült helyére, így a fedél visszapattintható a helyére. A felvitt kenőanyag az első felhúzás után egyenletesen elkenődik a rugólemezeken.

A rugóház fedelének visszapattintása

A rugóházat egy erős csipesz segítségével visszapattintom a helyére. Három-négy ponton is nyomok rajta, hogy egyenletesen visszazáródjon.

A rugómag csapágyának kenése

Beépítés előtt a rugómagot is átkenem, mert utólag már nem férnék hozzá. A műveletet mindkét oldalon elvégzem.

Movado óraszerkezet kerékrendszerének próbája

A kerékrendszer összeépítés közben. Lepedékmentes felület mutatja is magát, mert könnyedén mozog. Ilyenkor, ha légpumpával ráfújok már csak a légáramlattól is forgásba jön a kerékrendszer, ami jelzi számomra, hogy összeépítés után is működni fog.

A kitisztított Movado óraszerkezet kenése

A rugóház csapágyának felhelyezése után annak olajzása következik. Ilyenkor minden csapágyhelyet és szerkezeti elemet át lehet kenni, hisz mindkét oldalról oda lehet férni ezekhez.

Olajzótégely használata az órajavításban

Az óraszerkezet csapágyait friss kenőolajjal kenem át. A zárt olajzó tégely három csészéje különböző viszkozitású kenőanyagot tartalmaz, amit egymástól elkülönítve tárolható. A művelethez kétféle olajzó tűt használok.

Modern kenőanyagok használata az óraiparban

Minden csapágyhelyet átkenek, mindig csak keveset használok. Bár ezen modern kenőolajak nem hajlamosak a beszáradásra, de a kevesebb több elvét alkalmazva figyelek az adagolásra.

Az óraszerkezet másik oldalának kenése

A szerkezet másik oldalát sem hagyom ki, itt is elvégzem a csapágyak kenését. Mivel a felhúzószerkezet számos kenési pontot eltakar, így csak a művelet elvégzése után kezdem visszaszerelni.

Felhúzó és koronakerék kenése

A felhúzó és koronakerék párosa talán a szerkezet legjobban igénybe vett alkatrésze. Ezzel kell az órát felhúzni, minden nap, akár 50 éven keresztül. Kiszerelve lehet a legjobban átkenni, itt inkább sűrűbb nehézolajat használok.

Pormentes kivitelű Movado felhúzókorona

Az órán úgynevezett pormentes korona található, amely még gyári. Egy rugalmas betéten lévő réz lap mutatóigazításkor is zárva tartja a nyílást, meggátolva a por bejutását.

Molykote DX paszta használata

A felhúzótengelyt és annak szerkezeti elemeit minőségi szerelőpasztával kenem át, amely hosszú időn keresztül ellátja feladatát. Kenőképessége kiváló, filmszerű felületet képezve megvédi az alkatrészeket a nedvességtől. Erre szükség is lehet, hisz a szerkezetbe behatoló nedvesség a felhúzószerkezetet korrodálja el először.

A felhúzószerkezet összeépítés közben

A felhúzószerkezet végszerelés előtt Ebben az állapotában nem érdemes a szerkezetet állítani, mert nagy az elugrás veszélye. A takarólemez visszahelyezése után újra használhatóvá válik a mutatóigazítás.

A felhúzószerkezet leszorítólemeze

Mivel a felhúzószerkezet elemei egy síkban mozognak, működésüket egy zárólemezzel kell biztosítani. A lemezt két csavarral lehet helyére rögzíteni.

A horgony hídja, vegyi tisztítás után

A horgony hídja is vegyi tisztításon esett át, így minden ragacsos olajszármazék eltűnt róla.

A kitisztított billegőhíd, összeépítés előtt

A billegő zárt csapágya is összeszerelhető, így az óra működésének már semmi akadálya sincsen. Az óra jó esetben 40 év után újra ketyeghet.

A kitisztított fedőkő, kenés közben

A kitisztított fedőkövet az ellenkező oldalon is friss olajjal kenem át. Könnyű olajat használok, és mindig csak keveset, amit csepp formájában a kő közepére helyezek.

Az óraszerkezet előszabályzása

Az óra 40 év után újra életre kelt, már csak az a kérdés, mennyire teljesíti a pontos idő feltételeit. A Horometer digitális szabályzóműszer csipeszét a felhúzókoronára csíptetem, ezek után indulhat az óra szabályozása.

Az elkészült óraszerkezet beszabályzás közben

A kék gomb megnyomásával elindul a mérés, amely eredménye szinte azonnal megjelenik a kijelzőn.

A számlap, felszerelés előtt

Az óra formaelemei harmonizálnak egymással, amely ilyenkor figyelhető meg a legjobban. Az óra szögletes kialakítása ma is divatos, szinte nyomon követhető napjaink formavilágában.

A lengőfüles arany Movado női óra tokja

Az óra tokjának kialakítása lehetővé teszi, hogy lengőfüllel csatlakozzon a szíjkengyelhez.

Az arany óratok, ultraszonikus tisztítás után

A szerkezet ebbe a méretpontos tokba kerül vissza, ahol kotyogás mentesen, kissé szorosan illeszkedik. A helyzete adott, hisz a képen látható bevágás a felhúzótengely helye, így fordítva nem is nyomható bele.

A női Movado aranyóra hátoldalának polírozása

Az aranytok hátlapja kissé karcos, de mivel puha fém, könnyedén kifényesíthető polírkorong segítségével.

A számlap rögzítése

A számlapot két csavar rögzíti, átlósan. A csavarok látványvilága rejtve marad a tok pereme alatt

A női aranyóra mutatói, visszaszerelés előtt

Az óra kékített acél mutatói azonos párt alkotnak, ráadásul senki sem nyomorgatta. Magam is vigyázok rá, nehogy nyomot hagyjak a felületen, így gumivégű mutatófelhelyező szerszámmal igazítom a helyére.

Az összeépített aranyóra

Az óra tulajdonképpen elkészült, már csak próbajáratásra van szükség, Az óra tokján néhány karc éktelenkedett, így polírozás után eredeti fényében csillog.

A női Movado Cal:SP:11 aranyóra, gyári tokjában

Az óra doboza fakó, de mivel már több mint 70 éves, elnézhető neki. Az órát tartó belső borítás kivehető, ide elhelyezhetőek mindenféle csecsebecsék, mint például az óra mellé vásárolt ékszerek. Remélem örömet okoz egy hölgynek és nem akkor bukkan fel újra, amikor már robotok végzik az ember munkáját túlfejlett társadalmunkban. Hisz abban az esetben nem lesz, aki publikálja a következő javítást.

A kitisztított aranyóra, átadás előtt

Az óra elkészült, szépen jár, akár mindennapi használatra is alkalmas és remélem használva is lesz.

Tilly Károly Órásmester által kitöltött eredeti garancialevél-1980-ból

Az előző beavatkozást végző Tilly Károly Órásmester, 1980-ban kiállított javítási bizonylatát visszahelyeztem az óra dobozába, érdekes momentuma az óra előéletének.

Az elkészült aranyóra, tokjába helyezve

Egy ilyen elfeledett Art’Deco arany koktélórának nehéz doga lesz mai űrkorszakunkban, amikor már minden digitális. Ezzel együtt megjelenése lehengerel majd mindenkit, még egy mai modern okosóra is csókolómmal köszönve fejet hajt előtte.

Az óratok, lecsukás előtt

Az óra még utoljára visszatekint ránk, várja a nagyvilág, amely jelentősen megváltozott az 1940-es évek óta. Mai modern életvitelünkben fellelhető semmitmondó aranyórák néha komikus quartz szerkezetei mellett, lassú ketyegésével felhívja mások figyelmét is, kissé megtörve vele a quantum csendjét.

Az Art’Deco női Movado aranyóra(Cal:SP11) elkészült

Az óra ezennel elkészült. Örömömre szolgált, hogy az időkapszulává dermedt női Movado (Cal:SP11) aranyóra publikációinak részleteit részleteit megoszthattam mindenkivel.

Amennyiben maradt kedve olvasni, megtudhatja, miről álmodik egy modern hölgy, amikor órát választ magának.

A Cartier Santos Lady ékszeróra időszaki szervize a linkre kattintva megtekinthető!

Cartier Santos Lady ékszeróra teljes felújítása

Maradok tisztelettel: Kőnig levente www.watchmaker.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

18 − 7 =